دست نوشته های یک طراح وب

جدیدترین وجالبترین اخبار فناوری وIT

دست نوشته های یک طراح وب

جدیدترین وجالبترین اخبار فناوری وIT

سایتی برای تایپ کردن سریع و آسان

بدون مقدمه امروز سایتی را برای تمرین تایپ کردن به صورت سریع و آسان معرفی می‌کنیم. با سایت GoodTypingمی‌توانید خیلی سریع و آسان تایپ کردن استاندارد را به رایگان بیاموزید. 


بدون مقدمه امروز سایتی را برای تمرین تایپ کردن به صورت سریع و آسان معرفی می‌کنیم. با سایت GoodTypingمی‌توانید خیلی سریع و آسان تایپ کردن استاندارد را به رایگان بیاموزید. 

اجازه بدهید وارد درس اول شویم تا نحوه عملکرد این سایت را به طور مستقیم از طریق این درس بیاموزید

بعد از ورود به درس اول تایپ کردن با تصویری از یک کیبرد استاندارد QWERTY روبه‌رو می‌شوید.

با استفاده از رنگهایی که روی کیبرد مشخص شده است و استفاده از راهنمای  زیر کیبرد نحوه قرار گیری انگشتان را در شکل مشاهده می‌کنید. بدین صورت که انگشت کوچک هر دو دست چپ و راست با رنگ زرد، انگشت حلقه با رنگ سبز، انگشت وسط با رنگ آبی و انگشت اشاره با رنگ صورتی مشخص شده است. انگشت شست هم که فقط برای زدن کلید Space در نظر گرفته شده با رنگ قهوه‌ای مشخص شده است.(شکل زیر) بعد از قرار دادن انگشتان دو دست در محلهای مورد نظر درس اول را آغاز می‌کنیم.

درس اول بسیار ساده به نظر می‌رسد اما آن قدرها هم ساده نیست! در این درس شما فقط با هشت کاراکتر بعلاوه Space و Enter سروکار دارید. وظیفه شما این است که متن بی  معنی درج شده در زیر کیبرد را در کادر زیر آن تایپ کنید. البته حتما توجه دارید که برای هر کلید تنها باید از انگشت مخصوص همان کلید استفاده کنید تا تایپ کردن را به صورت استاندارد بیاموزید. اگر حرفی را اشتباه تایپ کنید سیستم خودش آن را تشخیص می‌دهد و آن را تایپ نمی‌کند اما خطای شما را برای نمره دادن در نظر می‌گیرد! حرفی که در هر لحظه باید تایپ کنید با رنگ قرمز مشخص شده است. با استفاده از دو کلید زیر کادر می‌توانید اندازه حروف را بزرگتر یا کوچکتر کنید.

بعد از اتمام تایپ کردن گزارشی از نحوه عملکرد خود می‌بینید.(شکل زیر)

این گزارش شامل میزان خطا، سرعت تایپ کردن و زمان کل صرف شده برای تایپ کردن است. در صورتی که بیشتر از ۳% خطا داشته باشید این سایت از شما می‌خواهد درس اول را مجدداً تکرار کنید تا به میزان خطای زیر ۳% برسید البته مجبور نیستید به توصیه این سایت گوش کنید و می‌توانید با وجود خطای زیاد وارد درس بعدی شوید. البته بهتر است که این کار را نکنید! با تکرار تمرینات این سایت به صورت مداوم سرعت و کیفیت تایپ شما روز به روز بهتر و بهتر می‌شود.

منبع : کشمش‌

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد