دست نوشته های یک طراح وب

جدیدترین وجالبترین اخبار فناوری وIT

دست نوشته های یک طراح وب

جدیدترین وجالبترین اخبار فناوری وIT

فوتوشاپ آنلاین

کاربران نرم‌افزارهای ویرایش عکس دو دسته هستند. یا کارشان به صورت تخصصی با این نرم‌افزارهاست و دائم با آنها سر و کار دارند یا مثل من و خیلی‌های دیگر بیشتر کارهای مربوط به ویرایش تصاویرشان به حدی است که نیازی به بیش از نرم‌افزارهای ساده‌ای مثل Paint ویندوز ندارند. فکر می‌کنم دسته دوم در اکثریت هستند.

کاربران نرم‌افزارهای ویرایش عکس دو دسته هستند. یا کارشان به صورت تخصصی با این نرم‌افزارهاست و دائم با آنها سر و کار دارند یا مثل من و خیلی‌های دیگر بیشتر کارهای مربوط به ویرایش تصاویرشان به حدی است که نیازی به بیش از نرم‌افزارهای ساده‌ای مثل Paint ویندوز ندارند. فکر می‌کنم دسته دوم در اکثریت هستند. مراجعه خود من به نرم‌افزاری حرفه‌ای مثل فوتوشاپ قطعاً سالی کمتر از ۵ بار است و کارهای متداول مثل Crop یا Resize کردن را با نرم‌افزارهای ساده‌تر و سبکتری انجام می‌دهم. اما چون در ایران قانون کپی‌رایت به خصوص در مورد محصولات خارجی جدی گرفته نمی‌شود و نرم‌افزارهای چند صد یا چند هزار دلاری معمولا با قیمتی کمی بیشتر از قیمت یک CD خام خریداری می‌شوند عادت به نصب نرم‌افزارهای بی‌فایده به وفور در کاربران ایرانی مشاهده می‌شود. 

امروز سایتی را به شما معرفی می‌کنم که اگر جز دسته دوم باشید نیاز شما به نصب فوتوشاپ را برطرف می‌کند و به این ترتیب هم چند صد مگابایت فضای هارد دیسکتان را خالی می‌کند هم شما را به خاطر استفاده از نسخه کپی‌شده، از زیر دِین مسئولان شرکت Adobe خارج می‌کند! از این به بعد بخش ویرایشگر سایت Pixlr فوتوشاپ آنلاین و همه کاره شماست! عکس زیر اسکرین‌شاتی از محیط فوتوشاپ نیست بلکه تصویری از محیط این سایت است!

ملاحظه می‌کنید که تقریباً تمام ابزارهای فوتوشاپ به همان صورت در این سایت جمع شده و به رایگان می‌توانید از آنها استفاده کنید. بنابراین اگر با فوتوشاپ کار کرده باشید برای استفاده از این سایت نیاز به یادگیری چیز جدیدی ندارید. البته من هم قصد و توان آموزش بخشهای مختلف این سایت را در این وبلاگ ندارم و اگر ابزارها و امکانات این سایت برای شما ناآشناست باید یک منبع آموزش فوتوشاپ را مطالعه کنید!

سایت Pixlr بخش جالب دیگری هم برای افکت‌گذاری آسان و سریع روی تصاویر دارد که به سادگی می‌توانید با آن افکتهای زیبا و متنوعی را با چند کلیک روی تصاویر خود ایجاد کنید(شکل زیر).

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد