دست نوشته های یک طراح وب

جدیدترین وجالبترین اخبار فناوری وIT

دست نوشته های یک طراح وب

جدیدترین وجالبترین اخبار فناوری وIT

ساخت هویت جعلی با یک کلیک!

امیدوارم از عنوان این مطلب نترسیده باشید! قرار نیست شناسنامه یا پاسپورت جعل کنید! هدف از این نوشته معرفی سایتی است که به شما کمک می‌کند هویت اینترنتی جعلی برای خود بسازید.



امیدوارم از عنوان این مطلب نترسیده باشید! قرار نیست شناسنامه یا پاسپورت جعل کنید! هدف از این نوشته معرفی سایتی است که به شما کمک می‌کند هویت اینترنتی جعلی برای خود بسازید.

سایت Fake Name Generator با یک کلیک یک هویت جعلی به صورت تصادفی به شما می‌دهد. البته می‌توانید کاری کنید که همه چیز تصادفی نباشد. مثلا در صفحه اصلی سه انتخاب برای جنسیت، کشور، نوع اسم( یعنی اسم متعلق به چه زبانی باشد) در اختیار دارید. کشور به این دلیل مهم است که آدرس و مشخصات اعتباری شما را بر اساس نمونه‌های واقعی همان کشور ایجاد کند. نوع اسم هم برای این است که اسم مطابق با فرهنگ همان نژاد انتخاب شود. متاسفانه در لیست کشورها ایران وجود ندارد! اما خوشبختانه در لیست نوع اسمها از اسمهای فارسی (Persian) پشتیبانی می‌شود. فکر می‌کنم بهترین کار به جای توضیحات بیشتر نشان دادن کار این سایت در قالب یک مثال باشد.

جنسیت را مذکر(male) کشور را آمریکا و نوع اسم را فارسی(persian) انتخاب می‌کنیم و روی Generate کلیک می‌کنیم.(شکل زیر)

همانطور که در شکل زیر می‌بینید هویت جعلی ما با همه مشخصات آماده است

حتی امکان این را دارید که با کلیک بر روی click here to activate it در زیر آدرس ایمیلی که این سایت به شما می‌دهد، این ایمیل جعلی را واقعاً مال خود کنید! اما این کار دیگر مجانی نیست و باید هزینه‌ای بابت آن بپردازید. تا یادم نرفته اگر در این سایت ثبت‌نام کنید این امکان را دارید که هویت‌های ساخته شده را در حساب کاربری‌تان ذخیره کنید در غیر اینصورت با بسته شدن پنجره این سایت همه چیز پاک می‌شود و شما باید از اول هویت تصادفی دیگری بسازید. و اما حالا می‌رسیم به دو سوال مهمی که می‌دانم در ذهن خیلی از شماست…

آیا فعالیت این سایت قانونی است؟

صاحبان این سایت در صفحه سوالات متداولشان به این پرسش با این مضمون پاسخ داده‌اند که کاری که این سایت می‌کند صرفاً ارائه یک سری اطلاعات تصادفی به شماست (شبیه آن چیزی که شما در بازی اسم شهر فامیل روی کاغذ خلق می‌کنید!) آیا به نظر شما تولید یک سری اسم و عدد تصادفی می‌تواند غیرقانونی باشد؟ ولی آن چیزی که این کار را قانونی یا غیرقانونی می‌کند نحوه استفاده شما از این اطلاعات است نه فعالیت این سایت… مثلا اگر شما از اطلاعات این سایت برای درست کردن شناسنامه یا پر کردن یک فرم که جنبه حقوقی دارد استفاده کنید مسلماً کار شما غیرقانونی است اما مثلا اگر یک حساب ایمیل با این نام تصادفی ایجاد کنید کار شما نمی‌تواند غیرقانونی باشد.

این سایت به چه دردی می‌خورد؟

این سایت کاربرد زیادی می‌تواند داشته باشد مثلا خیلی از سایتها خدمات رایگانشان را برای برخی کشورها تحریم کرده‌اند.(در مورد ایران که خیلی از این سایتها داریم) شما با این سایت می‌توانید هویت جعلی بر مبنای یک شهروند فرضی در کشور دیگری برای خود بسازید و راحت‌تر تحریمها را دور بزنید یا اگر می‌خواهید هویت شما برای گردانندگان یک سایت ناشناس بماند اما در عین حال می‌خواهید در آن سایت ثبت‌نام و از امکاناتش استفاده کنید این سایت به کارتان می‌آید. البته مسئولان این سایت در صفحه سوالات متداول لیست خیلی بلندتری از فواید ساختن هویت جعلی از جمله ساختن یک شخصیت فوری برای نویسندگان داستان و رمان‌نویسها و … را آورده‌اند که اگر تمایل داشته باشید می‌توانید لیست کامل را در این صفحه ببینید. ولی فکر می‌کنم فایده اصلی برای ما ایرانی‌ها همان موارد است که خدمت‌تان عرض کردم.


منبع : کشمکش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد